L'Andrés Calero torna a posar al seu lloc web una entrada MOLT INTERESSANT amb molts punts de contacte amb l'Impuls de la Lectura i l'Ensenyament explícit de les estratègies d'ensenyament aprenentatge.
D'una lectura atenta i reflexiva, com ell mateix demana a l'entrada, surten idees enriquidores que ens poden ajudar en la nostra tasca amb l'alumnat i el foment de la seva competència lectora....
Idees que emergeixen de la lectura:
- "...Su excesivo empeño en los procesos de decodificación les consume capacidad cognitiva para centrarse en el significado de dichas palabras".
- "...hay que revolucionar los procedimientos clásicos de enseñanza de la lectura."
- "...Resaltar la importancia teórica de enseñar a estos alumnos (...) procesos de pensamiento estratégicos, para que aprendan a supervisar y controlar la comprensión."
- "...Llevar a cabo una práctica de modelado inicial..." (per part del docent).
- "...que aprendan a utilizar de un modo voluntario y reflexivo estrategias que les hagan conscientes de que la comprensión del texto debe buscarse y darse simultáneamente a la lectura..."
Aquestes són només algunes de les idees que defensa l'Andrés Calero des de l'enfocament metacognitiu que defensa al seu bloc i que té, per tant, molts punts de coincidència amb l'ILEC (Impuls de la Lectura) del Departament d'Ensenyament.
Val la pena fer-ne una lectura acurada... Podeu trobar-la seguint aquest enllaç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada