L'IMPULS DE LA LECTURA

  • Inici
  • FORMACIÓ LIC
    • PRÈVIA
    • CONTÍNUA
  • MARC TEÒRIC
  • SABER LLEGIR
    • EINES D'INTERVENCIÓ A L'AULA
    • EINES PER A L'AVALUACIÓ
  • LLEGIR PER APRENDRE
    • EINES D'INTERVENCIÓ A L'AULA
    • EINES PER A L'AVALUACIÓ
  • EL GUST PER LA LECTURA
    • EINES D'INTERVENCIÓ A L'AULA
    • EINES PER A L'AVALUACIÓ

dilluns, 5 de novembre del 2012

Llegir, pensar i clicar. Francina Martí


0 comentaris
Etiquetes de comentaris: comprensió crítica o reflexiva, documents, formació, francina martí, llegir_per_aprendre_activitats
Missatges més recents Missatges més antics Inici
Subscriure's a: Missatges (Atom)
Si penseu que un document dels que hem incorporat al bloc no ha de ser-hi, escriviu-nos e-mail

ETIQUETES

Isabel Solé (2) activitats (45) autoavaluació (10) avaluació (41) comprensió crítica o reflexiva (23) documents (46) estratègies (43) formacio_previa (2) formació (27) francina martí (3) habilitats de pensament (6) humor/lectura (18) metacognició (22) presentacions (47) ressenya bibliogràfica (10) rúbriques (3) saber_llegir (28) salavert (5) tac (1) teoria (31) videos (11) web (9)

Arxiu del blog

  • ►  2013 (16)
    • ►  03/31 - 04/07 (5)
    • ►  02/17 - 02/24 (5)
    • ►  01/27 - 02/03 (6)
  • ▼  2012 (69)
    • ►  12/16 - 12/23 (3)
    • ►  12/09 - 12/16 (7)
    • ►  11/18 - 11/25 (6)
    • ▼  11/04 - 11/11 (1)
      • Llegir, pensar i clicar. Francina Martí
    • ►  09/23 - 09/30 (6)
    • ►  05/20 - 05/27 (6)
    • ►  05/06 - 05/13 (6)
    • ►  04/22 - 04/29 (6)
    • ►  04/08 - 04/15 (6)
    • ►  03/18 - 03/25 (6)
    • ►  03/11 - 03/18 (2)
    • ►  03/04 - 03/11 (5)
    • ►  02/26 - 03/04 (2)
    • ►  02/19 - 02/26 (3)
    • ►  01/29 - 02/05 (1)
    • ►  01/15 - 01/22 (1)
    • ►  01/08 - 01/15 (1)
    • ►  01/01 - 01/08 (1)
  • ►  2011 (53)
    • ►  12/25 - 01/01 (2)
    • ►  12/04 - 12/11 (1)
    • ►  11/27 - 12/04 (4)
    • ►  11/20 - 11/27 (8)
    • ►  11/13 - 11/20 (10)
    • ►  11/06 - 11/13 (27)
    • ►  10/30 - 11/06 (1)

L'IMPULS DE LA LECTURA

Serveis Territorials Ensenyament Baix Llobregat
Sant Feliu de Llobregat, Baix Llobregat- Catalunya, Spain
Coordinador territorial LIC al Baix Llobregat. Treball realitzat per reunir material de desenvolupament de l'Impuls de la Lectura del Departament d'Ensenyament 2011-2014.
Visualitza el meu perfil complet

Tradueix/traduce/ translate

Cercar en aquest blog

FRASES SOBRE LLENGUA

F5= una altra frase
Si les estratègies de lectura són procediments i els procediments són continguts d'ensenyament, aleshores cal ensenyar estratègies per a la comprensió dels textos. Aquestes no maduren, ni es desenvolupen, ni apareixen. S'ensenyen - o no s'ensenyen- i s'aprenen -o no s'aprenen-. Solé, I.

Notícies de COMPETÈNCIA LECTORA a SCOOP.IT

SCOOP.IT: competència lectora

Segueix aquest bloc:

Per tenir en compte:

  • Taller d'Escriptura INS Salvador Dalí
  • Impuls LECTURA. Catalunya Central.
  • XTEC.Impuls Lectura
  • La màgia de llegir i escriure
  • Recursos diversos Llengua
  • Didàctica
  • Aprendre textos. Equip Ana Teberosky
  • Materiales para la mejora de la CL. Gobierno de Navarra
  • SGFP. BANC RECURSOS LLENGUA
  • Currículum i Organització. Departament d'Ensenyament
  • LEER.ES
  • Darle a la lengua. Felipe Zayas
  • Cómo enseñar estrategias de comprensión en Secundaria

Eines Digitals per treballar la LECTURA I ESCRIPTURA.

  • Storyjump. Contes senzills
  • Zooburst. Contes en 3D
  • PREZZI. Més que una presentació
  • BATALUGU. Contes senzills
  • GLOGSTER. Murals i pòsters.

RECULLS D'EINES TIC PER AFAVORIR LA CL

  • Exercicis, qüestionaris, mapes conceptuals i mentals, contes...
  • Crear còmics, contes i llibres on-line

Per què aquest bloc??

El Departament d’Ensenyament, amb l’objectiu de lluitar contra el fracàs escolar, reforçarà el domini de la lectura a través de l’Impuls de la Lectura en totes les àrees i matèries com a eina d’aprenentatge. L'Impuls de la Lectura que està elaborant Ensenyament tindrà 3 eixos principals:
L’aprenentatge de la lectura, on es desenvoluparà la capacitat de llegir, comprendre i analitzar textos. L’objectiu és analitzar la forma d’ensenyar a llegir i amb quins materials es fa.
L’ús de la lectura per l’aprenentatge: un cop assolida la lectura, desenvolupar la capacitat d’usar-la com a eina d’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements,
L’hàbit lector: desenvolupar l’hàbit de llegir i desvetllar els gustos personals per gaudir de la lectura.
Aquest pla es desenvoluparà fins el 2014 i es concretarà a cada servei territorial amb una actuació per 45 àrees geogràfiques en 4 nivells d’actuació:
Centres de referència. Els centres amb alguna pràctica interessant actuaran com a centres de referència i aplicaran un Pla de lectura.
Centres prioritzats per a l’Impuls de la Lectura. Cada curs es seleccionaran centres per àrea geogràfica amb potencial de resultats de millora en llengua en els quals es desenvoluparà una acció d’assessorament i formació. Centres amb intenció d’elaborar un Pla de Lectura Centres d’implementació progressiva d’actuacions d’impuls de la lectura. Centres ordinaris que rebran actuacions generals de suport per incorporar, de manera progressiva, actuacions concretes per tal de millorar la competència lectora del seu alumnat.
Imatges del tema creades per luoman. Amb la tecnologia de Blogger.